Sytuacje kryzysowe-jak sobie z nimi radzić

Pasjonuje mnie literatura z zakresu psychologii biznesu i kiedy tylko mam wolną chwilę z przyjemnością, zazwyczaj przed snem, czytam przynajmniej kilka stron. W związku z tym, że w ostatnim czasie miałem problem z konfliktami między pracownikami, posiłkuję się poradnikami w tym zakresie. Anna  śmieje się, że będą niedługo ekspertem od sytuacji trudnych, ale faktem jest, że doświadczenie zawodowe, jak i wiedza teoretyczna, którą staram się cały czas poszerzać, procentuje. Trudno pracować w napiętej atmosferze, więc jeżeli chodzi o moich pracowników dążę do sytuacji, kiedy sami mogą miedzy sobą wyjaśnić zaistniały konflikt. Ja jako moderator pojawiam się pomiędzy zwaśnionymi stronami tylko w sytuacji, kiedy ostatecznie jest to wymagane i wiem, że pracownicy sami się nie dogadają.

I mogłoby się wydawać, że konfliktów czy sytuacji trudnych należy unikać. Ale to nieprawda. One i tak się zdarzą wcześniej czy później. Warto więc traktować je jako nowe wyzwania, których należy się podjąć, aby iść o krok naprzód. Co istotne, sytuacje kryzysowe i konfliktowe mają dwa znaczenia – bo oprócz powszechnie znanego, także inne. W psychologii często tłumaczy się je, jako nową szansę, możliwość wytyczenia nowego kierunku i zmiany myślenia. Takie też jest moje podejście. Szukam szans, tam gdzie inni ich nie dostrzegają. Generalnie literatura z obszaru psychologii, nie tylko dotycząca konfliktów, ale też motywowania czy teorii uczenia się dorosłych, przydaje mi się na co dzień. Czy to w relacjach zawodowych, czy na gruncie bardziej osobistym np. w trakcie nauki w Atriusie.

Psychologia biznesu – uczymy się przez całe życie 🙂

Artur.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.