Ćwiczenia mózgu

Kładąc się wczoraj spać, starałam się sobie przypomnieć wydarzenia minionego dnia: wspólne śniadanie z Arturem, spacer po parku, obiad w naszej ulubionej włoskiej knajpce i rozkoszowanie się smakiem pysznych pistacjowych lodów na deser. W swoich wspomnieniach doszłam do godziny 17:00 i zupełnie nie mogłam sobie przypomnieć następnych 3 godzin, które wypełniły mój czas aż do wieczornej książki pod tytułem – o ironio! – Trening Mózgu Larry’ego McCleary.

Takie proste ćwiczenie pamięci dało mi do myślenia. Jak przekonuje McCleary wprowadzenie nawet kilku zmian w codziennej diecie wpływa na poprawę pamięci. Sęk tkwi w ilości i jakości węglowodanów – głównego źródła energii, powinno się unikać cukrów prostych, a dostarczać tych złożonych, z niską wartością wskaźnika glikemicznego.

Należy również pamiętać o nienasyconych kwasach tłuszczowych, zwłaszcza omega-3, które są zawarte w samych rarytasach – rybach, skorupiakach, tofu, migdałach i orzechach włoskich.
Można też trochę pogimnastykować umysł rozwiązując krzyżówki, sudoku lub, tak jak mój mąż, rozgrywając partyjkę w szachy. Aktywizacji pracy mózgu sprzyja również nauka języków obcych. Pomijając czynniki czysto pragmatyczne, jak możliwość porozumiewania się z obcokrajowcami, nauka języków obcych rozwija także wyobraźnię oraz zdolność kojarzenia i logicznego myślenia.

Anna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.